62. Festiwal Jazz Jamboree 2020

Karnety

Dzień 2

23.10.2020, Piątek
godz. 19:00
ok. 4 godzin (czas orientacyjny)
Klub Stodoła, ul. Batorego 10, 02-591 Warszawa
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

W związku ze specjalnym koncertem Brada Mehldaua w ramach festiwalu, zgodnie z sugestią artysty będą obowiązywać następujące wymogi: po 2 koncertach tego wieczoru nastąpi godzinna przerwa. W momencie rozpoczęcia koncertu Brada Mehldaua drzwi do sali zostaną zamknięte i nikt nie będzie mógł już wejść. Jeżeli ktoś zdecyduje się na wyjście z sali, nie będzie mógł do niej wrócić.

Wykonawcy

Brad Mehldau
Brad Mehldau
Brad Mehldau
Mino Cinelu & Marek Napiórkowski/ Robert Kubiszyn
Mino Cinelu & Marek Napiórkowski/ Robert Kubiszyn
Mino Cinelu & Marek Napiórkowski/ Robert Kubiszyn
Jazzpospolita
Jazzpospolita
Jazzpospolita

więcej o wykonawcach

  • Brad Mehldau
    Brad Mehldau

    Jeden z najlepszych i najwybitniejszych pianistów pokolenia Brad Melhdau, nagrywa i występuje od wczesnych lat 90-tych. Format, w którym jest jak do tej pory najbardziej konsekwentny, to trio. Począwszy od 1996 roku, jego zespół wydał serię pięciu albumów w wytwórnii Warner Bros. zatytułowaną „The Art of Trio”. W tym samym okresie Melhdau wydał także solowy album zatytułowany „Elegiac Cycle” oraz „Places”, płytę na której możemy go ponownie solo jak i w sprawdzonym trio. To albumy, które śmiało można nazwać koncepcyjnymi, bowiem składają się wyłącznie z oryginalnego materiału z tematami przewodnimi, które unoszą się nad kompozycjami.Pozostałe nagrania Melhdau’a to „ Largo” – efekt wspólnego wysiłku z innowacyjnym muzykiem i producentem Jonem Brionem, i „Anything Goes” – trio z basistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym.

    Kolejny album Brada, to „ Brad Melhdau Live in Tokyo”, wydany w 2004 roku dla wytwórnii Nonesuch, z którą związany jest zresztą do dzisiaj. Album tria „ The Day is Done” z roku 2005 prezentuje zespół w zmienionym składzie – Rossy’ego na perkusji zastępuje Jeff Ballard, muzyk wcześniej grający m.in z Chickiem Coreą. Trzy lata później zespół wydaje, entuzjastycznie przyjęty przez krytykę, podwójny album nagrany na żywo, a zatytułowany po prostu „ Brad Melhdau Trio Live”.

    W roku 2010 Melhdau wraca do idei albumu koncepcyjnego na podwójnej płycie „ Highway Rider”.To kolejny projekt zrealizowany przy współpracy z renomowanym producentem Jonem Brionem, ale tym razem zespołowi Melhdau’a towarzyszą perkusista Matt Chamberlain, saksofonista Joshua Redman i orkiestra kameralna pod dyrekcją Dana Colemana.

    Kolejne perełki, które wychodzą pod jego nazwiskiem to koncertowy „Live in Marciac” , „Where Do I Start” i nominowany do nagrody Grammy „Ode”.

    W międzyczasie Melhdau występuje jako sideman na płytach takich legend jazzu jak Wayne Shorter, Charles Lloyd, Charlie Haden,Michael Brecker i John Scofield. Jako jeden z pełnoprawnych liderów nagrywa z takimi osobistościami jak Lee Konitz, Paul Motian i Joshua Redman.

    Jego styl gry na fortepianie często porównywany jest do Billa Evansa. Tą opinię podtrzymuje zresztą sam Melhdau, choć istnieją znaczne różnice w koncepcji muzycznej tych dwóch pianistów.Repertuar Melhdaua to nie tylko standarty jazzowe i własne, oryginalne kompozycje, ale także piosenki alternatywnego zespołu Radiohead, klasyki The Beatles czy folkowe songi Nicka Drake’a. Właśnie z powodu udanego przeniesienia popowych piosenek na jazzowy idiom Melhdau bywa często chwalony. Elegijny charakter jego muzyki i jakże charakterystyczna umiejętność kontrapunktycznej improwizacji z niezależnymi głosami czynią z niego jednego z najważniejszych pianistów jazzowych ostatnich dekad. Poparciem tych opinii jest jego album „After Bach”, na którym Melhdau interpretuje klasyki wielkiego mistrza kontrapunktu z cyklu „Das Wolhltemperierte Klavier”.Po każdym utworze Bacha następuje kompozycja napisana przez Brada Mehldaua inspirowana dziełem geniusza baroku.

    W tym roku Mehldau dość nieoczekiwanie zaprezentował nowy, solowy album.

    Nie zapowiedziana wcześniej „Suite: April 2020” ukazała się w limitowanej edycji winylowej, jako wsparcie dla Jazz Foundation of America’s COVID-19 Musicians’ Emergency Fund. Mehldau napisał dwanaście nowych utworów podczas pobytu w swoim domu Holandii w czasie pandemii COVID-19. W czasie rejestracji nagrań w studiu nagrał trzy cenione przez siebie utwory innych kompozytorów: Neila Younga „Don’t Let It Bring You Down”, Billy’ego Joela „New York State of Mind” oraz standard Kerna „Look for the Silver Lining.”

    Solowy recital Mehldau’a to prawdziwa gratka dla miłośników intymnego, osobistego, a zarazem mistrzowskiego i pełnego dramaturgii, jazzowego grania.

  • Mino Cinelu & Marek Napiórkowski/ Robert Kubiszyn
    Mino Cinelu & Marek Napiórkowski/ Robert Kubiszyn
  • Jazzpospolita
    Jazzpospolita

    Jazzpospolita to jedno z ciekawszych zjawisk muzycznych na polskiej scenie. Zespół, który w ciągu 12 lat wydał 7 płyt i zagrał 400 koncertów, od początku na przekór nazwie wymykał się gatunkowym kwalifikacjom. Działając w czteroosobowym składzie – gitara, bas, klawisze, perkusja – Jazzpospolita wypracowała własne, rozpoznawalne brzmienie i zdobyła liczną grupę fanów. Siłę Jazzpo – jak często o grupie mówią fani – stanowią oryginalne kompozycje, sytuujące zespół na styku jazzu, post-rocka i elektroniki. Połączenie jazzowych harmonii, rockowych brzmień i klubowej dynamiki powoduje, że Jazzpospolita zjednuje sobie zwolenników z bardzo różnych kręgów i z powodzeniem występuje nie tylko na klubowych koncertach, ale też na dużych festiwalach jazzowych i popowych.

    W lata dwudzieste zespół wszedł w nowym składzie, z nowym albumem, ale z tą samą ideą, która przyświecała mu od założenia w 2008 r: grania jazzu w niejazzowy sposób. Albo inaczej: kolektywnego tworzenia muzyki garściami czerpiącej z jazzu, ale nim nie będącej. „Zawsze graliśmy pomiędzy gatunkami. Część z nas ciąży ku jazzowi, ktoś ku post-rockowi, jeszcze inny ciągnie w stronę muzyki współczesnej. Równowaga i harmonia są jednak zachowane”: mówi Stefan Nowakowski założyciel zespołu.

Dzień 3

24.10.2020, Sobota
godz. 19:00
ok. 4 godzin (czas orientacyjny)
Klub Stodoła, ul. Batorego 10, 02-591 Warszawa
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Wykonawcy

Joachim Mencel Quartet
Joachim Mencel Quartet
Joachim Mencel Quartet
Jim Black Trio
Jim Black Trio
Jim Black Trio
Ark Noir
Ark Noir
Ark Noir

więcej o wykonawcach

  • Joachim Mencel Quartet
    Joachim Mencel Quartet

    Joachim Mencel – uznany polski pianista, kompozytor, główny propagator nowoczesnego jazzu wykonywanego na lirze korbowej (vielle à roue) ma niezwykle bogaty dorobek.

    Komponował m.in. muzykę filmową, dla orkiestr i baletu, koncertował ze swoimi projektami jazzowymi i występował z legendarnymi muzykami, takimi jak Lee Konitz, Dino Saluzzi, Richard Galliano, Dave Liebman, Eddie Henderson, Charlie Mariano i wielu innych.

    Jego najnowsze projekty są związane z lirą korbową, instrumentem który popularny był zwłaszcza w średniowieczu i renesansie, a rozsławili go wędrowni pieśniarze oraz trubadurzy.

    Spróbujcie wyobrazić sobie jak mogą na tym instrumencie zabrzmieć utwory Johna Coltrane’a i Ornette’a Colemana.

    To całkowicie niestandardowe, oryginalne podejście Mencla do klasyków współczesnego jazzu zostało docenione za wielką wodą, gdzie muzyk nagrał ostatnio płytę dla słynnej wytwórni Origin zatytułowaną „Brooklyn Eye” w doborowym towarzystwie wybitnych amerykańskich improwizatorów ( są to gitarzysta Steve Cardenas, basista Scott Colley i perkusista Rudy Royston ).

  • Jim Black Trio
    Jim Black Trio
  • Ark Noir
    Ark Noir

Dzień 4

25.10.2020, Niedziela
godz. 19:00
ok. 4 godzin (czas orientacyjny)
Klub Stodoła, ul. Batorego 10, 02-591 Warszawa
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Wykonawcy

Ralph Towner
Ralph Towner
Ralph Towner
Renaud Garcia Fons
Renaud Garcia Fons
Renaud Garcia Fons
Samuel Blaser/ Marc Ducret/ Masatoshi Kamaguchi/ Gary Hemingway
Samuel Blaser/ Marc Ducret/ Masatoshi Kamaguchi/ Gary Hemingway
Samuel Blaser/ Marc Ducret/ Masatoshi Kamaguchi/ Gary Hemingway

więcej o wykonawcach

  • Ralph Towner
    Ralph Towner
  • Renaud Garcia Fons
    Renaud Garcia Fons

    Renaud Garcia – Fons (double bass) urodził się w 1962 roku w pobliżu Paryża, jednak jego rodzice pochodzą z Katalonii – regionu północno-wschodniej Hiszpanii.

    Swoją muzyczną edukacje rozpoczął w wieku 5 lat od nauki gry na fortepianie i gitarze klasycznej. W wieku lat 16 zainteresował się kontrabasem, a różne techniki gry na tym instrumencie studiował w Paryskim Konserwatorium.

    W tym samym czasie wykonywał, pisał i aranżował już muzykę kameralną i orkiestrową. Jego otwartość na sztukę sprawiła, że nie ograniczył się jedynie do technicznych możliwości instrumentu. Kontrabasista wybrał wolność wynikającą z improwizacji i zgłębiania wiedzy na temat różnych gatunków muzyki. Jego wyobraźnią muzyczną zawładnęła myśl o skrzyżowaniu dróg jazzu, folkloru flamenco oraz tradycyjnej i współczesnej muzyki klasycznej.

    Zaowocowało to spotkaniami z wybitnymi artystami europejskiego i światowego jazzu, takimi jak: Daniel Humair, Louis Sclavis, Michael Riessler, Michel Portal, Marc Ducret, Nguyen Le, Gianluigi Trovesi, Mino Cinelu, Michel Godard, Rabih Abou-Khalil, Steve Swallow, Howard Levy, Gerard Maras, Orchestra de Contrebasses, The Orchestre National de Jazz.

    Jego obecne muzyczne inspiracje wynikają z kilku źródeł, z jednej strony czuje się związany z tradycją flamenco, a z drugiej pasjonuje go muzyka dawnego orientu i wschodu.

    Doprowadziło to do wielu interesujących artystycznie spotkań na styku muzyki etnicznej i jazzu m.in. z takimi muzykami jak: Pedro Solerem, Vincente Pradalem, Carmen Lineras, Gerardo Nunezem i Jazzpana (Hiszpania), Angelique Ionatos (Grecja), Chebem Mani (Algeria), Dhaferem Youssefem (Tunesia), Huong Tranhem (Wietnam), Kudsi Ergunerem (Turcja).

    Od kilku lat Garcia Fons z satysfakcją współpracuje z Matthiasem Winckelmannem, producentem i założycielem niemieckiej wytwórni płytowej Enja Records, dla którego nagrał 11 autorskich płyt: „Legendes”, „Alborea”, „Oriental Bass”, „Fuera” (z akordeonistą Jean-Louis Matinierem), „Navigatore” (kompozycja i aranżacja dla ponad 20 muzyków), „Entremundo”, „Arcoluz” w trio, a także solo – The Marcevol Concert, 2012, CD & DVD Live.

    Wybitny kontrabasista regularnie koncertuje w różnych zespołach m.in. w: Oriental Bass Quintet i Oriental Bass Oktet, Navigatore Quintet, Pilgrim.

    W ostatnich latach najchętniej wykonuje koncerty w duecie z bardzo różnymi instrumentalistami, oraz w trio z Antonio „Kiko” Ruizem (gitara flamenco) i Negrito Trasante (instrumenty perkusyjne) – w tym składzie zagrał w Katowicach niezapomniany koncert w 2007 roku, w ramach festiwalu Jazz i okolice.

    Podejmuje się także wyzwań wymagających szczególnych umiejętności od instrumentalisty – koncertów na kontrabas solo.

  • Samuel Blaser/ Marc Ducret/ Masatoshi Kamaguchi/ Gary Hemingway
    Samuel Blaser/ Marc Ducret/ Masatoshi Kamaguchi/ Gary Hemingway

pamiętaj

Cena karnetów

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
430 zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
320 zł

Kup karnet

Przejdź do koszyka

Festiwal Jazz Jamboree

Kup karnet