62. Festiwal Jazz Jamboree 2020

Dzień 2

23.10.2020, Piątek
godz. 19:00
Klub Stodoła, ul. Batorego 10, 02-591 Warszawa
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
180zł
Sektor 2
Parter rząd 11-17 Balkon rząd 1-5
140zł
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

W związku ze specjalnym koncertem Brada Mehldaua w ramach festiwalu, zgodnie z sugestią artysty będą obowiązywać następujące wymogi: po 2 koncertach tego wieczoru nastąpi godzinna przerwa. W momencie rozpoczęcia koncertu Brada Mehldaua drzwi do sali zostaną zamknięte i nikt nie będzie mógł już wejść. Jeżeli ktoś zdecyduje się na wyjście z sali, nie będzie mógł do niej wrócić.

Kup bilet

Wykonawcy

Jazzpospolita
Jazzpospolita
Jazzpospolita
Nils Petter Molvaer & Mino Cinelu: SulaMadiana
Nils Petter Molvaer & Mino Cinelu: SulaMadiana
Nils Petter Molvaer & Mino Cinelu: SulaMadiana
Brad Mehldau solo
Brad Mehldau solo
Brad Mehldau solo

więcej o wykonawcach

  • Jazzpospolita
    Jazzpospolita

    Jazzpospolita to jedno z ciekawszych zjawisk muzycznych na polskiej scenie. Zespół, który w ciągu 12 lat wydał 7 płyt i zagrał 400 koncertów, od początku na przekór nazwie wymykał się gatunkowym kwalifikacjom. Działając w czteroosobowym składzie – gitara, bas, klawisze, perkusja – Jazzpospolita wypracowała własne, rozpoznawalne brzmienie i zdobyła liczną grupę fanów. Siłę Jazzpo – jak często o grupie mówią fani – stanowią oryginalne kompozycje, sytuujące zespół na styku jazzu, post-rocka i elektroniki. Połączenie jazzowych harmonii, rockowych brzmień i klubowej dynamiki powoduje, że Jazzpospolita zjednuje sobie zwolenników z bardzo różnych kręgów i z powodzeniem występuje nie tylko na klubowych koncertach, ale też na dużych festiwalach jazzowych i popowych.

    W lata dwudzieste zespół wszedł w nowym składzie, z nowym albumem, ale z tą samą ideą, która przyświecała mu od założenia w 2008 r: grania jazzu w niejazzowy sposób. Albo inaczej: kolektywnego tworzenia muzyki garściami czerpiącej z jazzu, ale nim nie będącej. „Zawsze graliśmy pomiędzy gatunkami. Część z nas ciąży ku jazzowi, ktoś ku post-rockowi, jeszcze inny ciągnie w stronę muzyki współczesnej. Równowaga i harmonia są jednak zachowane”: mówi Stefan Nowakowski założyciel zespołu.

  • Nils Petter Molvaer & Mino Cinelu: SulaMadiana
    Nils Petter Molvaer & Mino Cinelu: SulaMadiana
  • Brad Mehldau solo
    Brad Mehldau solo

    Jeden z najlepszych i najwybitniejszych pianistów pokolenia Brad Melhdau, nagrywa i występuje od wczesnych lat 90-tych. Format, w którym jest jak do tej pory najbardziej konsekwentny, to trio. Począwszy od 1996 roku, jego zespół wydał serię pięciu albumów w wytwórnii Warner Bros. zatytułowaną „The Art of Trio”. W tym samym okresie Melhdau wydał także solowy album zatytułowany „Elegiac Cycle” oraz „Places”, płytę na której możemy go ponownie solo jak i w sprawdzonym trio. To albumy, które śmiało można nazwać koncepcyjnymi, bowiem składają się wyłącznie z oryginalnego materiału z tematami przewodnimi, które unoszą się nad kompozycjami.Pozostałe nagrania Melhdau’a to „ Largo” – efekt wspólnego wysiłku z innowacyjnym muzykiem i producentem Jonem Brionem, i „Anything Goes” – trio z basistą Larry Grenadierem i perkusistą Jorge Rossym.

    Kolejny album Brada, to „ Brad Melhdau Live in Tokyo”, wydany w 2004 roku dla wytwórnii Nonesuch, z którą związany jest zresztą do dzisiaj. Album tria „ The Day is Done” z roku 2005 prezentuje zespół w zmienionym składzie – Rossy’ego na perkusji zastępuje Jeff Ballard, muzyk wcześniej grający m.in z Chickiem Coreą. Trzy lata później zespół wydaje, entuzjastycznie przyjęty przez krytykę, podwójny album nagrany na żywo, a zatytułowany po prostu „ Brad Melhdau Trio Live”.

    W roku 2010 Melhdau wraca do idei albumu koncepcyjnego na podwójnej płycie „ Highway Rider”.To kolejny projekt zrealizowany przy współpracy z renomowanym producentem Jonem Brionem, ale tym razem zespołowi Melhdau’a towarzyszą perkusista Matt Chamberlain, saksofonista Joshua Redman i orkiestra kameralna pod dyrekcją Dana Colemana.

    Kolejne perełki, które wychodzą pod jego nazwiskiem to koncertowy „Live in Marciac” , „Where Do I Start” i nominowany do nagrody Grammy „Ode”.

    W międzyczasie Melhdau występuje jako sideman na płytach takich legend jazzu jak Wayne Shorter, Charles Lloyd, Charlie Haden,Michael Brecker i John Scofield. Jako jeden z pełnoprawnych liderów nagrywa z takimi osobistościami jak Lee Konitz, Paul Motian i Joshua Redman.

    Jego styl gry na fortepianie często porównywany jest do Billa Evansa. Tą opinię podtrzymuje zresztą sam Melhdau, choć istnieją znaczne różnice w koncepcji muzycznej tych dwóch pianistów.Repertuar Melhdaua to nie tylko standarty jazzowe i własne, oryginalne kompozycje, ale także piosenki alternatywnego zespołu Radiohead, klasyki The Beatles czy folkowe songi Nicka Drake’a. Właśnie z powodu udanego przeniesienia popowych piosenek na jazzowy idiom Melhdau bywa często chwalony. Elegijny charakter jego muzyki i jakże charakterystyczna umiejętność kontrapunktycznej improwizacji z niezależnymi głosami czynią z niego jednego z najważniejszych pianistów jazzowych ostatnich dekad. Poparciem tych opinii jest jego album „After Bach”, na którym Melhdau interpretuje klasyki wielkiego mistrza kontrapunktu z cyklu „Das Wolhltemperierte Klavier”.Po każdym utworze Bacha następuje kompozycja napisana przez Brada Mehldaua inspirowana dziełem geniusza baroku.

    W tym roku Mehldau dość nieoczekiwanie zaprezentował nowy, solowy album.

    Nie zapowiedziana wcześniej „Suite: April 2020” ukazała się w limitowanej edycji winylowej, jako wsparcie dla Jazz Foundation of America’s COVID-19 Musicians’ Emergency Fund. Mehldau napisał dwanaście nowych utworów podczas pobytu w swoim domu Holandii w czasie pandemii COVID-19. W czasie rejestracji nagrań w studiu nagrał trzy cenione przez siebie utwory innych kompozytorów: Neila Younga „Don’t Let It Bring You Down”, Billy’ego Joela „New York State of Mind” oraz standard Kerna „Look for the Silver Lining.”

    Solowy recital Mehldau’a to prawdziwa gratka dla miłośników intymnego, osobistego, a zarazem mistrzowskiego i pełnego dramaturgii, jazzowego grania.

pamiętaj

Pozostałe koncerty

Jazz Jamboree 2020
Dzień 1
Klub Stodoła
22
pażdziernika
Czwartek, g. 19:00
Dzień 1 / Klub Stodoła
MILO Ensemble
Sektor 1 80 zł
Sektor 2 50 zł
Jazz Jamboree 2020
Dzień 3
Klub Stodoła
24
pażdziernika
Sobota, g. 19:00
Dzień 3 / Klub Stodoła
Joachim Mencel Quartet
Camilla George Quartet
Rymden: Space Sailors
Sektor 1 150 zł
Sektor 2 110 zł
Jazz Jamboree 2020
Dzień 4
Klub Stodoła
25
pażdziernika
Niedziela, g. 19:00
Dzień 4 / Klub Stodoła
Alina Bzhezhinska Quartet
Renaud Garcia Fons
Nik Bärtsch’s Ronin: Awase
Sektor 1 150 zł
Sektor 2 110 zł

Cena biletów

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
180zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
140zł

Kup bilet

Przejdź do koszyka

Festiwal Jazz Jamboree

Kup karnet