Festiwal Warsaw Summer Jazz Days

Dzień 7

11.07.2021, niedziela
godz. 19
Sektor 1
Parter rząd 1-10 Balkon rząd 1A, 2A
190zł
Sektor 2
Parter rząd 11-17 Balkon rząd 1-5
160zł
Sektor 3
Parter rząd 11-17 Balkon rząd 1-5
130zł
Kolejność wykonawców w ramach dnia koncertowego może ulec zmianie.
Wykonawcy występują po sobie od godz. 19 bez specjalnych przerw

Proszę liczyć się z koniecznością okazania aktualnego testu lub potwierdzenia szczepienia na Covid 19.

Kup bilet

Wykonawcy

Maciej Kitajewski Trio
Maciej Kitajewski Trio
Alina Bzhezhinska Quartet feat. Tony Kofi
Alina Bzhezhinska Quartet feat. Tony Kofi
John Patitucci/ Chris Potter/ Brian Blade Trio
John Patitucci/ Chris Potter/ Brian Blade Trio
Paweł Mańka Semiotic Quintet
Paweł Mańka Semiotic Quintet

więcej o wykonawcach

  • Maciej Kitajewski Trio
    Maciej Kitajewski Trio

    Maciej Kitajewski – kontrabas
    Franciszek Raczkowski – fortepian
    Szymon Madej - perkusja

    Zespół Maciej Kitajewski Trio powstał w 2020 roku. Jest to klasyczne fortepianowe trio jazzowe, w skład którego poza liderem wchodzą Franciszek Raczkowski (fortepian) oraz Szymon Madej (perkusja). Początkowo pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany grupy, jednak w styczniu 2021 stali się laureatem konkursu Instytutu Muzyki i Tańca

    "Jazzowy Debiut Fonograficzny", czego owocem stał się album"Longing Miniatures".

    Płyta zawiera osiem utworów - sześć autorskich kompozycji lidera i dwie aranżacje kompozycji innych autorów. Muzyka inspirowana jest głównie europejskim jazzem i muzyką poważną. Utwory utrzymane są w konwencji prostych, minimalistycznych tematów kontrastujących z pełnymi wolności improwizacjami każdego z członków tria. Utwory powstały w trudnym pandemicznym okresie, kiedy cały świat sztuki czekać musiał na ustąpienie wirusa, stąd tytuł albumu „Longing Miniatures”, czyli Miniatury Tęsknoty.

  • Alina Bzhezhinska Quartet feat. Tony Kofi
    Alina Bzhezhinska Quartet feat. Tony Kofi

    Alina Bzhezhinska - harp
    Tony Kofi - Saxophone
    Mikele Montolli - bass
    Adam Teixeira - drums
    Joel Prime - percussion

    Artystka, która ze swoim kwartetem, 25 października wystąpi na deskach sceny stołecznego klubu Stodoła ostatniego dnia festiwalu Jazz Jamboree, swoją muzyczną biografię ma co najmniej nietuzinkową.

    Alina Bzhezhinska jest harfistką, która najprawdopodobniej jakąś dekadę temu grała z orkiestrą Teatru Wielkiego i kończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie.

    Tyle że – jak to zdolni klasycznie wykształceni muzycy – czmyhnęła szybko kontynuować studia za granicę, później słuch o niej zaginął, a teraz pisze o niej entuzjastycznie świat jazzu. I wielokrotnie pada w tym kontekście nazwisko Coltrane.

    Właściwie to Alina Bzhezhinska jest Ukrainką, choć dorastała tuż za polską granicą, później w Warszawie się uczyła, idąc krok za krokiem w kierunku jazzu, najpierw przenosząc się do Monachium, a później do Arizony – pod skrzydła zmarłej niedawno harfistki Carrol McLaughlin.

    Stamtąd wróciła do Londynu, by ostatecznie przypieczętować swój muzyczny kierunek, poznając saksofonistę Tony Kofiego, a z innym – Shabaką Hutchingsem – grając przy pewnej okazji Blue Nile z repertuaru Alice Coltrane.

    Dlatego dziś stoi na czele kwartetu, z którym gra muzykę Coltrane’ów, własne utwory i improwizacje. Prezentację jej możliwości – o czym niezależnie od siebie można wyczytać w „Jazzwise” i „The Wire” – przynosi album „Inspiration”.

    Hołd dla Alice Coltrane złożony przez harfistkę to rzadkie zjawisko. I już to sprawia, że warto się zainteresować: w grę wchodzi indywidualny styl, rozwój techniki gry, a do tego swoboda w podejściu do oryginałów.

    Koncert niezwykłego kwartetu Bzhezinskiej, która aktualnie wykłada także w Królewskim Konserwatorium w Szkocji, będzie najprawdopodobniej, jednym z najciekawszych występów , podczas tegorocznej edycji festiwalu

  • John Patitucci/ Chris Potter/ Brian Blade Trio
    John Patitucci/ Chris Potter/ Brian Blade Trio

    John Patitucci – bass
    Chris Potter – saxophone
    Brian Blade – drums

    John Patitucci, Chris Potter i Brian Blade Trio.

    To trio to zespół wielkich indywidualności jazzowego świata, a ich wspólny występ 11 lipca w stołecznym klubie Stodoła na finał 30. edycji Warsaw Summer Jazz Days będzie prawdziwą ozdobą festiwalu.

    JOHN PATITUCCI to amerykański muzyk i kompozytor, wybitny basista oraz kontrabasista.

    Nie sposób jednoznacznie zaklasyfikować muzyki, którą wykonuje do jakiegokolwiek stylu muzycznego.

    Jego artystyczna wrażliwość, muzyczna wyobraźnia oraz specyfika gry i uzyskiwanego brzmienia dały mu miejsce w pierwszym rzędzie twórców nowoczesnego jazzu - w tym i jego brazylijskiego nurtu, a także sprawiły, że wywiera on wpływ również na muzykę pop, a nawet na zespoły grające muzykę poważną.

    Patitucci jest Amerykaninem włoskiego pochodzenia. Urodził się w Nowym Jorku. Zaczął grać na gitarze basowej gdy miał dziesięć lat, a w wieku lat 12 zaczął komponować i występować. Talent i wytężona praca sprawiły, że szybko zdobył uznanie i popularność. Jego kariera trwa już ponad trzy dekady. Często pracuje jako aranżer, jest też producentem płyt swoich oraz innych artystów. Patitucci wydał trzynaście albumów jako lider-solista. Oprócz tego jego nazwisko widnieje na albumach wielu innych artystów, bo zapraszali go do studia bluesmani, jazzmani i gwiazdy muzyki pop: B.B. King, Carole King, Wayne Shorter, Herbie Hancock, Michael Brecker, George Benson, Dizzy Gillespie, Sting i Carly Simon.

    Grał też ze znanymi artystami brazylijskimi. Byli wśród nich Astrud Gilberto i Joao Gilberto, Milton Nascimento, Dori Caymmi, Joao Bosco, Airto Moreira i Flora Purim.

    Występuje i nagrywa z zespołami tworzonymi przez siebie – np. The John Patitucci Quartet, albo też zostaje członkiem grup, których liderami były takie wielkie legendy jazzu jak: Chick Corea (Chick Corea's Elektric Band and Acoustic Band), Herbie Hancock, Wayne Shorter, Stan Getz, Wynton Marsalis,Freddie Hubbard i Tony Williams.

    Zdobył nagrody Grammy: za wykonanie i za kompozycję, a piętnastokrotnie był wśród nominowanych.

    Nagrodę tę otrzymywały też zespoły, których był członkiem lub płyty, w nagraniu których wziął udział.

    CHRIS POTTER to światowej klasy solista, kompozytor, saksofonista i lider zespołu, Chris Potter stał się przewodnikiem swojego pokolenia. Down Beat nazwał go „jednym z najlepiej badanych (i kopiowanych) saksofonistów na świecie”, w tym czasie Jazz Times zidentyfikowało go jako „postać o międzynarodowej renomie.” Dave Liebman nazywa go jednym z najlepszych muzyków wszechczasów. Jest najmłodszym muzykiem w historii, który uhonorowany zostałł Nagrodą Jazzpar Danii. Imponująca dyskografia Pottera obejmuje ponad 20 płyt jako lidera i sidemana na ponad 100 albumach. Był nominowany do nagrody Grammy za pracę nad swoim solowym „In Vouge”, utworem z Joanne Brackeen w 1999 z albumu Pink Elephant Magic , nagrodzony Grammy za album w 2000 roku „Two Against Nature”. Występował i nagrywał z wieloma czołowymi muzykami, takimi jak Herbie Hancock, Dave Holland, John Scofield, Mingus Big Band, Jim Hall, Paul Motian, Dave Douglas, Ray Brown.

    Szczyt popularności osiągnął współpracując z kwartetem Pata Metheny’ego, nagrywając wspólnie płyty i uczestnicząc w trasach koncertowych na całym świecie, w tym parokrotnie w Polsce.

    BRIAN BLADE to perkusita, którego można bez wahania zestawić z największymi legendami współczesnego jazzu. Mieliśmy w historii perkusistów – niekwestionowanych „melodyków”, którzy do zespołów wcielali ideę „melodycznych bębnów”. Pod tym względem Brian Blade znajduje się w panteonie, reprezentowanym przez najwybitniejszych perkusistów. Blade’a można przyrównać charakterystyką gry do takich bębniarzy, jak Tony Williams (przedstawiciel starszego pokolenia), Joey Baron (reprezentant młodszej generacji) i Eric Harland (jeden z najmłodszych).

    Niewielu było perkusistów, którzy oddawali na scenie całe swoje serce. Każdemu, kto miał okazję zobaczyć Briana Blade’a podczas gry, na długo utkwi w pamięci ekspresja perkusisty, emocjonalność i ogromne zaangażowanie.

    Siła oddziaływania Blade’a jest odczuwalna na każdym nagraniu z jego udziałem. Mieliśmy okazję również jej doświadczyć na koncercie kwartetu Wayne’a Shortera podczas Warsaw Summer Jazz Days w 2013 roku. Kwartet Wayne’a Shortera stał się jednym z najważniejszych projektów z udziałem Blade’a, który został powszechnie doceniony.

    Brian Blade w swojej twórczości nagrywał znakomite albumy między innymi z Joshuą Redmanem, Kennym Garrettem, Davidem Binney, SF Jazz.

    Na uwagę zasługuje album Pursuance Kenny’ego Garretta, poświęcony muzyce Coltrane’a oraz Directions in Music Hancock/Hargrove/Brecker poświęcony Milesowi i Trane’owi. Brian Blade godnie oddał hołd największym mistrzom.

    Niepowtarzalnym blaskiem świeci projekt Brian Blade and The Fellowship Band. Autorski projekt perkusisty świadczy o jego olbrzymim potencjale kompozytorskim.

  • Paweł Mańka Semiotic Quintet
    Paweł Mańka Semiotic Quintet

    Paweł Mańka – gitara, kompozycje
    Robert Wypasek – saksofon tenorowy
    Franciszek Raczkowski – pianino
    Piotr Narajowski – kontrabas
    Stefan Raczkowski – perkusja

    Kwintet powstał w 2018 roku z inicjatywy gitarzysty i kompozytora Pawła Mańki. Członkowie zespołu poznali się podczas wspólnego studiowania na Wydziale Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach. W roku 2020 kwintet zajął III miejsce na konkursie Jazz Juniors oraz otrzymał nagrodę indywidualną ufundowaną przez Związek Artystów Wykonawców STOART na 56. Konkursie na Indywidualność Jazzową festiwalu Jazz nad Odrą. Na początku roku 2021 zespół został także laureatem programu „Jazzowy Debiut Fonograficzny”. Debiutancki album grupy ukaże się w lipcu nakładem wytwórni SJ Records.

    Nazwa zespołu nawiązuje do semiotyki – ogólnej teorii znaku. Opisuje ona naturę komunikacji, która jest kluczowa dla muzyki improwizowanej. Repertuar kwintetu składa się z kompozycji lidera, które łączą elementy precyzyjnie planowane ze spontaniczną lub selektywnie ograniczoną improwizacją. Wpływy muzyczne grupy obejmują amerykańską i europejską scenę jazzową oraz współczesną muzykę klasyczną.

    Paweł Mańka – kompozytor i gitarzysta, lider zespołu Semiotic Quintet, laureat stypendium Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego „Młoda Polska”. Jest studentem studiów magisterskich w klasie gitary Akademii Muzycznej w Katowicach (licencjat) oraz kompozycji w Syddansk Musikkonservatorium w Odense.

    Robert Wypasek - saksofonista, grający na saksofonie sopranowym i tenorowym. Student Akademii Muzycznej w Katowicach. Członek zespołu Andrzej Kowalski Quartet, z którym zdobył Grand Prix na XXI Lotos Jazz Festival Bielska Zadymka Jazzowa, Nagrodę ZAiKS na 55 Santander Jazz Festival Jazz nad Odrą oraz Jazzowy Debiut Fonograficzny 2019.

    Franciszek Raczkowski – pianista i kompozytor; absolwent wydziału klasycznego i jazzowego katowickiej akademii, łączący wpływy obu tradycji muzycznych, co przekłada się na unikalną specyfikę jego gry. Ze swoim trio wydał album „Apprentice” (w roku 2015 w ramach Jazzowego Debiutu Fonograficznego); współpracuje także z zespołami Follow Dices, Raczkowski/Kostka Duo (także nagrodzone Jazzowym Debiutem), Franciszek Pospieszalski Trio, Stanisław Słowiński Sekstet, Vibe Quartet (zdobywca 1. nagrody na konkursie w ramach Krokus Jazz Festiwal oraz 2. na Jazz Juniors/Hitch On Music). Laureat III. Międzynarodowego Konkursu Improwizacji Jazzowej w Katowicach.

    Piotr Narajowski – kontrabasista studiujący obecnie na Akademii Muzycznej w Krakowie. Absolwent klasy Michała Barańskiego na Akademii Muzycznej w Katowicach (licencjat). Laureat 1. nagrody na RCK Pro Jazz 2018 z Marcin Pater Trio oraz I. Nagrody Jazz Juniors 2020 z zespołem Grzegorz Ziółek Kwartet Członek zespołów Monika Malczak Quintet, Sabina Meck Sextet oraz Przemysław Chmiel Quartet, z którym zdobył 2. miejsce podczas Blue Note Jazz Competition w roku 2018.

    Stefan Raczkowski – perkusista, marimbista, absolwent wydziału klasycznego krakowskiej akademii oraz wydziału jazzu w Katowicach. Laureat międzynarodowych konkursów (European Solo Competition for Brass and Percussion Instruments w Szkocji, Internationalen Marimba Wettbewerb w Niemczech). Występował podczas wielu festiwali (Warszawska Jesień, Internationale Ferienkurse fur Neue Musik, Miedzynarodowy Festiwal Perkusyjny „Źródła i Inspiracje“) Współpracuje także z Franciszek Raczkowski Trio, Bokeh Acoustic Trio , Judyta Pisarczyk Quartet oraz Andrzej Kowalski Quartet.

pamiętaj

Pozostałe koncerty niebiletowane

Dzień 1
Klub "pardon to tu"
05
lipca
poniedziałek, g. 20:30
Dzień 1
Klub "pardon to tu"
Horny Trees Trio
Dzień 2
Klub "pardon to tu"
06
lipca
wtorek, g. 20:30
Dzień 2
Klub "pardon to tu"
Łoskot
Dzień 3
Klub "pardon to tu"
07
lipca
środa, g. 20:30
Dzień 3
Klub "pardon to tu"
Contemporary Noise Duo

Pozostałe koncerty biletowane

Dzień 4
Klub Stodoła
08
lipca
czwartek, g. 19
Dzień 4 / Klub Stodoła
Thumbscrew (Mary Halvorson, Tomas Fujiwara, Michael Formanek)
Antonio Sanchez Special Quartet / Donny McCaslin / Miguel Zenon / Scott Colley
Nik Bärtsch’s Ronin
Sektor 1 190 zł
Sektor 2 160 zł
Sektor 3 130 zł
Dzień 5
Klub Stodoła
09
lipca
piątek, g. 19
Dzień 5 / Klub Stodoła
Antonio Forcione
Christian Sands
Julian Lage Trio
Sektor 1 190 zł
Sektor 2 160 zł
Sektor 3 130 zł
Dzień 6
Klub Stodoła
10
lipca
sobota, g. 19
Dzień 6 / Klub Stodoła
Jaimie Branch – Fly Or Die II: Bird Dogs Of Paradise
An Evening With Branford Marsalis
Sektor 1 190 zł
Sektor 2 160 zł
Sektor 3 130 zł

Cena biletów

cena obejmuje cały dzień
Parter rząd Balkon rząd
1-10 1A, 2A
190zł
Parter rząd Balkon rząd
11-17 1-5
160zł
Parter rząd
od 18
130zł

Kup bilet

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu
Ministerstwo Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu

Warsaw Summer Jazz Days